Regulamin

Regulamin rezerwacji i zasady pobytu

§1 Przedmiot regulaminu

  1. Umowa o świadczenie usług najmu krótkotrwałego zakwaterowania obejmuje wynajem apartamentu. Warunki umowy określa niniejszy Regulamin. Regulamin określa zasady dokonywania rezerwacji, świadczenia usług najmu, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie apartamentów Morzeapartamentow.pl i jest integralną częścią umowy. Do zawarcia umowy dochodzi w momencie dokonania rezerwacji. Dokonując rezerwacji, Gość potwierdza, że zapoznał się z regulaminem i zaakceptował jego warunki. Klient-Gość zawiera umowę z firmą: Zofia Ważna z siedzibą w Gdańsku, 80-410, przy ul. K.K. Baczyńskiego 8c1, NIP: 9570232574, zwaną dalej Morzeapartamentow.pl.
  2. Kontakt dla Gości: kontakt@morzeapartamentow.pl, +48 789 479 197.
  3. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające w apartamentach Morzeapartamentow.pl.

§2 Zasady rezerwacji

  1. Rezerwacji apartamentu można dokonać poprzez:
  • pocztę elektroniczną e-mail lub rezerwację telefoniczną,
  • on-line, tj. poprzez wyspecjalizowaną platformę rezerwacyjną (np. booking.com, hotels.com, airbnb.com, noclegowo.pl) lub własną stronę domową Morzeapartamentow.pl www.morzeapartamentow.pl.
  1. Zasady dokonywania i anulacji rezerwacji:

Określone zostały na: a) rezerwacyjnej platformie internetowej (np. booking, airbnb, noclegowo itp.), b) stronie własnej Morzeapartamentow.pl po kliknięciu zakładki „zarezerwuj teraz”.

Ceny wyświetlane na platformie rezerwacyjnej/stronie Morzeapartamentow.pl są cenami ostatecznymi. Gość otrzymuje natychmiastowe potwierdzenie rezerwacji e-mail.

Do dokonania rezerwacji wymagane jest podanie terminu pobytu i liczby Gości, imienia i nazwiska Gościa dokonującego rezerwacji, danych kontaktowych: poprawnego numeru telefonu i e-mail oraz może być wymagane podanie danych adresowych.

Zasady dla rezerwacji dokonanych e-mail/tel. są takie same jak dla rezerwacji dokonanych on-line poprzez stronę własną Morzeapartamentow.pl.

  1. Płatność za rezerwację:

a) dla rezerwacji dokonanych on-line poprzez rezerwacyjną platformę internetową (np. booking, airbnb, noclegowo itp.) zgodnie z zasadami i metodami płatności udostępnionymi przez platformę rezerwacyjną, np. płatności internetowe online, przelewem bankowym lub kartą kredytową. b) dla rezerwacji dokonanych on-line poprzez stronę własną Morzeapartamentow.pl oraz dla rezerwacji dokonanych e-mail/tel.: przelewem bankowym na numer rachunku bankowego wskazanego w potwierdzeniu rezerwacji, przelewem BLIK na telefon zgodnie z zasadami wskazanymi w potwierdzeniu rezerwacji.

  1. Morzeapartamentow.pl ma prawo zastrzec sobie możliwość przyjmowania tylko rezerwacji dokonywanych on-line.
  2. Podane w potwierdzeniu rezerwacji oraz niniejszym regulaminie ceny są cenami brutto.
  3. Do czynności zameldowania może być wymagane okazanie dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby meldowanej.
  4. W przypadku odmowy okazania przez Gościa dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego jego tożsamość, apartament może odmówić zameldowania.
  5. Liczba osób mających zamieszkać w obiekcie jest ograniczona do liczby zgłoszonej w procesie rezerwacji. Jeżeli ilość osób okaże się większa niż podana przy rezerwacji, Gość zobowiązuje się zapłacić karę umowną. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej liczby osób w apartamencie, Morzeapartamentow.pl może również odmówić wydania kluczy. Dzieci do 10 roku życia mogą przebywać w apartamencie bezpłatnie, jeśli śpią na dostępnych łóżkach dla dorosłych. Dzieci powyżej 10 roku życia traktowane są jako osoby dorosłe. Osoby niezameldowane mogą gościnnie przebywać w apartamencie Gościa poza godzinami ciszy nocnej – od godziny 7:00 do godziny 22:00.
  6. Morzeapartamentow.pl może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu apartamentu lub budynku, w którym się znajduje, lub mieniu Gości, szkody na osobie Gości, obsługi i innych osobach przebywających w apartamencie.
  7. Morzeapartamentow.pl może odmówić przyjęcia Gościa, który w ocenie obsługi zagraża mieniu lub bezpieczeństwu, zdrowiu, życiu, wizerunkowi innych osób.
  8. W przypadku nieodwołania rezerwacji w wyznaczonym terminie, zawartym w warunkach rezerwacji, lub w przypadku nie dotarcia Gościa w zaplanowanym terminie, Morzeapartamentow.pl obciąży Gościa opłatą zgodną z warunkami rezerwacji wskazanymi w momencie jej dokonywania.
  9. Przedłużenie doby (pobytu) jest możliwe tylko w przypadku dostępności wolnych terminów.
  10. Termin pobytu może ulec skróceniu z zastrzeżeniem, że pobrana należność za pozostały termin wynajmu nie zostaje zwrócona.
  11. Morzeapartamentow.pl zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu.
  12. Morzeapartamentow.pl zastrzega sobie prawo do możliwości pobrania przed zameldowaniem depozytu celem zabezpieczenia przed ewentualnymi zniszczeniami. Depozyt może być pobrany do wysokości 300 PLN. Jeśli w danym apartamencie pobierany jest depozyt, informacja taka wyświetla się w trakcie procesu składania rezerwacji.
  13. Depozyt podlega zwrotowi w ciągu 4 dni roboczych po opuszczeniu apartamentu, po potrąceniu równowartości wyrządzonych szkód.
  14. Nie wyłącza się dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionych szkód ponad kwotę depozytu lub w przypadku jego nie pobrania.
  15. Prawo odstąpienia od umowy dla usług zakwaterowania zawartych na odległość nie przysługuje – jednakże Morzeapartamentow.pl umożliwia odstąpienie od umowy po dokonaniu rezerwacji a przed zameldowaniem za zgodą Morzeapartamentow.pl, nie później jednak niż 24 godziny od dokonania rezerwacji.
  16. Apartament wynajmowany jest na doby – zgodnie z terminem wskazanym w rezerwacji.
  17. Doba w apartamentach rozpoczyna się i kończy w godzinach określonych przez poszczególny apartament – godziny zameldowania i wymeldowania wskazano każdorazowo w ofercie wynajmu apartamentu oraz na potwierdzeniu rezerwacji.
  18. Przekazanie kluczy w dniu zameldowania/wymeldowania następuje w sposób i w godzinach określonych przez Morzeapartamentow.pl.
  19. Gość zobowiązany jest do poinformowania najpóźniej dzień przed przyjazdem o planowanej godzinie zameldowania.

§3 Usługi

  1. Rezerwacja obejmuje jedynie wynajem apartamentu: Gość może korzystać z apartamentu jedynie w celach mieszkaniowych i nie może go oddawać w dalszy podnajem.

W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usługi Gość jest proszony o niezwłoczne ich zgłaszanie obsłudze obiektu, co umożliwi niezwłoczną reakcję.

  1. Apartament ma obowiązek zapewnić Gościom: bezpieczeństwo zachowania w tajemnicy informacji o Gościu, profesjonalną i uprzejmą obsługę, nieskrępowany pobyt w apartamencie.
  2. Obsługa apartamentu ma prawo bez zezwolenia Gościa wejść do wynajętego apartamentu w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa Gości lub mienia, w przypadku niestosowania się Gości do regulaminu apartamentu, podejrzenia zachowania mogącego znacznie pogorszyć stan apartamentu lub innych sytuacji niezgodnych z zasadami współżycia społecznego.
  3. W trakcie pobytu Gościa w apartamencie nie są świadczone usługi sprzątania oraz wyżywienia.
  4. Gość ma prawo do korzystania z wyznaczonego miejsca parkingowego – jeżeli rezerwacja obejmuje miejsce parkingowe.
  5. Jeżeli w budynku, w którym znajduje się apartament, świadczone są inne usługi, np. siłownia, spa, wypożyczalnia rowerów, Gość może z nich korzystać za dodatkową opłatą dokonaną na miejscu na rzecz podmiotów świadczących te usługi.

§4 Zasady pobytu i odpowiedzialność

  1. Gość zobowiązany jest do zachowania spokoju, ciszy nocnej (w godzinach 22-7), nieorganizowania imprez, niepalenia papierosów, nierozpalania świeczek oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego i dobrego sąsiedztwa, zachowania czystości w lokalu, na klatkach schodowych oraz w obrębie zajmowanego budynku, utrzymywania wynajętego apartamentu w należytym stanie technicznym oraz przestrzegania innych zasad dotyczących użytkowania apartamentu, przekazanych przez Morzeapartamentow.pl w dniu zameldowania.
  2. Osoby niepełnoletnie muszą znajdować się na terenie apartamentu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie uszkodzenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych powstałe w wyniku działania osób niepełnoletnich, nad którymi mają obowiązek sprawowania opieki.
  3. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia wyposażenia i urządzeń technicznych apartamentu i budynku, w którym się on znajduje, powstałe z jego winy lub z winy osób z nim przebywających lub odwiedzających go osób. Gość ponosi kary umowne w szczególności za:
  • Zniszczenie pościeli – 100 PLN za sztukę
  • Zniszczenie ręczników – 50 PLN za sztukę
  • Zgubienie kluczy – 100 PLN za sztukę
  • Palenie w apartamencie – 500 PLN lub karą określoną w § 5 ust. 3
  • Umieszczenie zwierzęcia w pokoju bez zgody – 200 PLN za zwierzę za pobyt
  • Większą niż podana w rezerwacji ilość Gości – 100 PLN za dodatkową osobę za dobę
  • Pogorszenie stanu apartamentu lub budynku, uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy i sprzętów znajdujących się w apartamencie, zatkanie kanalizacji – kwotą stanowiącą równowartość naprawy lub zakupu nowego sprzętu lub rzeczy
  • Dewastację apartamentu lub części budynku – kwotą stanowiącą cenę napraw oraz kwotą równoważną cenie wynajęcia apartamentu przez okres wyłączenia go ze sprzedaży
  • Pozostawienie apartamentu w stanie dużego nieporządku – 150 PLN
  • Sprzątanie wymiocin lub innych nieczystości fizjologicznych – 1000 PLN
  • Nieuzasadniony przyjazd obsługi w trakcie pobytu na życzenie Gościa – 100 PLN
  • Zakłócanie ciszy nocnej lub ogólnego porządku – karą określoną w § 4 ust. 4
  1. Jeżeli w skutek zakłócania przez Gości ciszy nocnej lub ogólnego porządku przedstawiciel Morzeapartamentow.pl zostanie wezwany do apartamentu lub wezwana zostanie do interwencji Straż Miejska lub Policja, Morzeapartamentow.pl uprawniona będzie do natychmiastowego rozwiązania umowy z winy Gościa bez zwrotu poniesionych kosztów i jednocześnie ma prawo obciążyć Gościa kwotą 500 PLN kary, niezależnie od wysokości kar nałożonych przez Policję lub Staż Miejską, które pokrywane są w całości przez Gościa.
  2. Każdorazowo Gość opuszczający apartament, ze względów bezpieczeństwa, powinien zakręcić krany, zamknąć drzwi i okna.
  3. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest palenie papierosów, rozpalanie świeczek i pozostawianie ich bez nadzoru, używanie grzałek i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia apartamentu.
  4. W toalecie można spłukiwać tylko papier toaletowy.
  5. Pobyt w apartamencie ze zwierzęciem jest zabroniony. Jeżeli w danym apartamencie pobyt ze zwierzęciem jest dozwolony za zgodą Morzeapartamentow.pl, Goście podróżujący wraz ze zwierzętami są zobowiązani do poinformowania o tym fakcie obsługę na etapie składania rezerwacji. Jeśli informacja taka nie została przedstawiona na etapie składania rezerwacji, należy poinformować obsługę apartamentu telefonicznie w dniu dokonania rezerwacji. Za pobyt w obiekcie ze zwierzęciem może obowiązywać dodatkowa opłata w wysokości 100 PLN za zwierzę za pobyt. Morzeapartamentow.pl zastrzega sobie prawo do odmowy zameldowania Gościa podróżującego ze zwierzęciem.
  6. W przypadku naruszenia postanowień regulaminu, Morzeapartamentow.pl ma prawo odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza.
  7. Morzeapartamentow.pl nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie rzeczy pozostawione w apartamencie przez Gości w trakcie ich pobytu, w tym za uszkodzenia lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt, niezależnie od tego, czy pojazd ten został zaparkowany na miejscu parkingowym przynależnym do apartamentu lub poza tym miejscem. Parking na terenie budynku apartamentu jest parkingiem niestrzeżonym.
  8. W przypadku wystąpienia szkody Gość powinien zawiadomić obsługę o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  9. Gość zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania obsługi obiektu o ewentualnych uszkodzeniach, awariach, wypadkach i innych zdarzeniach losowych, brakach zastanych w obiekcie oraz do zgłoszenia szkód wyrządzonych przez siebie podczas pobytu.
  10. Przedmioty pozostawione w apartamencie będą odesłane na prośbę Gościa na wskazany przez niego adres i na jego koszt.

W przypadku nieotrzymania od Gościa dyspozycji odesłania pozostawionych rzeczy, apartament przechowa przedmioty na koszt właściciela przez okres jednego roku, a po upływie tego okresu przedmioty te przejdą na własność Morzeapartamentow.pl.
W przypadku braku możliwości wezwania Gościa do odebrania rzeczy znalezionej w ciągu roku od dnia jej znalezienia rzecz pozostawiona staje się własnością Morzeapartamentow.pl.

  1. Morzeapartamentow.pl nie przechowuje artykułów spożywczych, kosmetyków, leków, bądź innych artykułów, które mogą ulec zniszczeniu lub przeterminowaniu.
  2. W dniu wymeldowania Morzeapartamentow.pl sprawdza stan apartamentu. W przypadku stwierdzenia szkód lub braków w apartamencie, niezwłocznie informuje o tym Gościa. Roszczenie dotyczące płatności za szkody przysługuje wobec Gościa, który dokonał rezerwacji. Płatność za kary umowne i wyrządzone szkody w apartamencie pobierana jest z depozytu zgodnie z §2 ust. 15-17, a w przypadku jego braku lub gdy koszt naprawy/wymiany szkód przewyższa jego wysokość, Gość zobowiązuje się do uregulowania należności w sposób określony przez Morzeapartamentow.pl najpóźniej w dniu wymeldowania lub w innym wyznaczonym przez Morzeapartamentow.pl terminie.

§5 Postanowienia dodatkowe

  1. Goście mają prawo do składania reklamacji obsłudze obiektu w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług.
  2. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w standardzie świadczonych usług. Reklamacje można składać:
  • w formie pisemnej – pod adres siedziby firmy albo e-mail (kontakt@morzeapartamentow.pl),
  • ustnie – w kontakcie osobistym z pracownikiem lub telefonicznie.

Na żądanie Gościa, Morzeapartamentow.pl potwierdzi, pisemnie lub w inny sposób uzgodniony z Gościem, fakt zgłoszenia przez niego reklamacji.

Morzeapartamentow.pl zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie po jej otrzymaniu, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych od daty otrzymania reklamacji. W uzasadnionych sytuacjach, jeżeli termin 14 dni roboczych nie jest wystarczający do udzielenia odpowiedzi i zachodzi konieczność przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego, Morzeapartamentow.pl udziela odpowiedzi w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty wpływu reklamacji.

  1. W przypadku, gdy złamanie zakazu palenia w apartamencie lub w budynku, w którym się on znajduje, uruchomi alarm przeciwpożarowy, w wyniku którego nastąpi automatyczne wezwanie straży pożarnej, Gość zostanie obciążony karą finansową związaną z pokryciem kosztów interwencji straży pożarnej oraz dodatkowo karą za palenie w apartamencie w kwocie 500 PLN.
  2. W apartamentach nie mogą być prowadzone żadne usługi płatne, niedozwolone przez polskie prawo operacje finansowe oraz nie można przechowywać w nich ładunków niebezpiecznych, przedmiotów, substancji itp. zabronionych przez polskie prawo.
  3. Zakazuje się prowadzenia na terenie budynku, w którym znajduje się apartament, akwizycji i sprzedaży obnośnej.
  4. Gościom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach oraz częściach wspólnych budynku.
  5. Cena za rezerwację pobytu jest ostateczna i obejmuje: wynajem apartamentu, podatek, opłatę miejscową. Wszystkie płatności, o których mowa w regulaminie, pobierane są od Gościa: online, z karty kredytowej, przelewem bankowym lub przelewem BLIK. Morzeapartamentow.pl nie przyjmuje płatności gotówką.
  6. Na życzenie Gościa, w trakcie pobytu dłuższego niż 4 doby, Morzeapartamentow.pl może wykonać usługę sprzątania w trakcie pobytu w terminie uzgodnionym z Gościem – za dodatkową opłatą w kwocie 150 PLN, płatną przelewem bankowym przed wykonaniem usługi.
  7. Jeżeli Gość życzy sobie otrzymania faktury, zobowiązany jest o tym poinformować Morzeapartamentow.pl w trakcie procesu składania rezerwacji lub najpóźniej w dniu wymeldowania, podając wszystkie wymagane dane do jej wystawienia.
  8. W przypadku wystąpienia niemożliwych do przewidzenia okoliczności, których skutków nie można zlikwidować zwyczajowymi środkami, oraz w przypadku wystąpienia zjawisk mających charakter siły wyższej (np. powódź, awaria kanalizacji wodociągowej, awaria sieci energetycznej itp.) lub gdy bezpieczeństwo Gościa lub jego majątku, z powodów niezależnych od Morzeapartamentow.pl, nie będzie mogło być zagwarantowane – Morzeapartamentow.pl ma prawo anulować umowę w trybie natychmiastowym. W takim przypadku kwota wpłacona przez Gościa podlega zwrotowi, z potrąceniem kwot należnych za usługi już wyświadczone.
  9. Morzeapartamentow.pl nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności lub hałasy powodowane przez sąsiadów (np. remont itp.), oraz za wydarzenia losowe mające wpływ na funkcjonowanie obiektu, takie jak nagłe braki w dostawie prądu, internetu itp.
  10. Ewentualne spory, których nie da się rozstrzygnąć polubownie, rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Morzeapartamentow.pl.

Polityka prywatności serwisu

§1 Polityka prywatności RODO

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Morzeapartamentow.pl, Małgorzata Zawisza z siedzibą ul. Żwirowa 2D/1, 84-110 Minkowice, NIP: 5871737982, kontakt@morzeapartamentow.pl, tel. +48 789 479 197.
  • Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – kancelaria@giodo.gov.pl
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy. Podstawą do przetwarzania tych danych jest art. 6 pkt 1 lit b RODO.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz dostawcy usług dodatkowych przy których rezerwacji pośredniczymy.
  • Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 1 roku.
  • Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody.
  • Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy / ich niepodanie może skutkować odmową realizacji usługi.

§2 Przetwarzanie danych RODO

Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu rezerwacji, wyjaśnienia okoliczności ewentualnego naruszenia Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa oraz rozpatrywania ewentualnych reklamacji. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych pozyskanych w procesie rezerwacji w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jest firma Zofia Ważna (Morzeapartamentow.pl) ul. Baczyńskiego 8c1, Gdańsk, 80-410.
  • Podmiotem przetwarzającym dane osobowe jest system rezerwacji online zapewniony przez odpowiednią wyspecjalizowaną internetową platformę rezerwacyjną, za pośrednictwem której dokonywana jest rezerwacja. Dla rezerwacji dokonanych za pośrednictwem strony własnej Morzeapartamentow.pl, podmiotem tym jest Ybook.pl, który należy do firmy LEMONPIXEL.pl Roman Korczyński z siedzibą w Jeleniej Górze 58-570, ul. Młyńska 12A, nazywany dalej Ybook.pl.

Dane osobowe:

Na potrzeby procesu rezerwacji / wystawienia dokumentu sprzedaży pobierane są dane osobowe Gościa. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji procesu rezerwacji.

Gość posiada prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak również prawo do ograniczenia ich przetwarzania.

Opcjonalna zgoda Gościa na przetwarzanie danych w celach marketingowych wymaga zaznaczenia odpowiedniego pola typu ‘checkbox’ w procesie rezerwacji. Zgoda ta może być cofnięta poprzez przesłanie odpowiedniej wiadomości na adres e-mail: kontakt@morzeapartamentow.pl.

Szczegółowe cele i zakres przetwarzania danych osobowych w systemie Ybook określone są w załączniku.

Zobowiązania Administratora:

Administrator zapewnia, że dane osobowe Gościa nie są udostępniane osobom trzecim i w tym zakresie podejmie niezbędne środki i zapewni wykorzystanie swojej wiedzy i doświadczenia w celu realizacji przedmiotowego zapewnienia.

Administrator zachowuje prawo udostępnienia danych osobowych podmiotom upoważnionym (Podprocesorzy) oraz w przypadkach przewidzianych przepisami prawa powszechnie obowiązującego. W szczególności dotyczy to podmiotów takich jak: systemy realizujące płatności online oraz oprogramowanie recepcji.

Administrator zobowiązany jest do dotrzymania tajemnicy i poufności informacji uzyskanych w celu realizacji procesu rezerwacji. Podjęte zobowiązanie pozostaje w mocy przez czas nieokreślony.

Zobowiązania Ybook.pl:

Ybook.pl jako Podmiot przetwarzający dane osobowe Gościa, zapewnia wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych oraz dodatkowych zabezpieczeń informatycznych, opierających się na sprawdzonych serwerach i systemach służących do przetwarzania danych osobowych w usługach świadczonych drogą elektroniczną.

Ybook.pl oświadcza, że systemy informatyczne wykorzystywane do przetwarzania danych osobowych spełniają wymogi obowiązujących przepisów prawa, w szczególności chronione są w stopniu wysokim w rozumieniu rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informacyjne służące do przetwarzania danych osobowych.

Podwykonawcy i pracownicy Ybook.pl zostaną należycie umocowani do przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją procesu rezerwacji, na co Administrator oraz Gość wyrażają zgodę.

W celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa w przechowywaniu danych osobowych zgodnych z wymogami RODO, Ybook.pl zobowiązuje się do:

  • szyfrowania oraz anonimizacji transmisji danych osobowych,
  • ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania,
  • zdolności do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego,
  • regularnego testowania, mierzenia i oceniania skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania danych.

§3 Polityka plików cookies

Administrator informuje, iż podczas korzystania z Serwisu w urządzeniu końcowym Użytkownika zapisywane są krótkie informacje tekstowe zwane „cookies”. Pliki „cookies” zawierają takie dane informatyczne jak: adres IP dotyczący Użytkownika, nazwa strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym Użytkownika, zapis parametrów i statystyki oraz unikalny numer. Pliki „cookies” są kierowane do serwera Serwisu za pośrednictwem przeglądarki internetowej zainstalowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane są w Serwisie w celu:

  • utrzymania technicznej poprawności i ciągłości sesji pomiędzy serwerem Serwisu a urządzeniem końcowym Użytkownika;
  • optymalizacji korzystania przez Użytkownika ze stron internetowych Serwisu i dostosowania sposobu ich wyświetlania na urządzeniu końcowym Użytkownika;
  • zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z Serwisu;
  • zbierania statystyk odwiedzin stron Serwisu wspierających ulepszanie ich struktury i zawartości;
  • wyświetlania na urządzeniu końcowym Użytkownika treści reklamowych optymalnie dostosowanych do jego preferencji.

W ramach Serwisu stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”. „Sesyjne” pliki „cookies” są plikami ulegającymi automatycznemu usunięciu z urządzenia końcowego Użytkownika Serwisu po jego wylogowaniu z Serwisu, po opuszczeniu stron internetowych Serwisu lub po wyłączeniu przeglądarki internetowej. „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. „Stałe” pliki „cookies” instalowane są w urządzeniu końcowym Użytkownika wyłącznie za jego zgodą.

Administrator informuje, że:

  • Pliki „cookies” zainstalowane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu mogą być wykorzystywane przez współpracujących z Administratorem reklamodawców lub partnerów biznesowych.
  • Pliki „cookies” można uznać za dane osobowe jedynie w powiązaniu z innymi danymi identyfikującymi tożsamość, udostępnionymi Administratorowi przez Użytkownika w ramach korzystania z Serwisu.
  • Dostęp do plików „cookies” przetwarzanych przez serwer Serwisu posiada wyłącznie Administrator.
  • Jeśli Użytkownik nie zgadza się na zapisywanie i odbieranie informacji w plikach „cookies”, może zmienić zasady dotyczące plików „cookies” za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Przeglądarki internetowe domyślnie akceptują instalowanie plików „cookies” w urządzeniu końcowym Użytkownika. Każdy Użytkownik Serwisu może dokonać w dowolnym czasie zmiany ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przez niego przeglądarce internetowej w taki sposób, aby przeglądarka automatycznie blokowała obsługę plików „cookies” bądź informowała Użytkownika o ich każdorazowym zamieszczeniu w jego urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej stosowanej przez Użytkownika Serwisu. Ograniczenie stosowania plików „cookies” przez Użytkownika może ujemnie wpłynąć na poprawność i ciągłość świadczenia Usług w Serwisie.

INNE WAŻNE INFORMACJE

Ochrona bezpieczeństwa danych osobowych

Administrator wprowadza odpowiednie środki mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych Użytkownika. Bezpieczne korzystanie z Serwisu zapewniają stosowane systemy oraz procedury chroniące przed dostępem oraz ujawnieniem danych osobom niepożądanym. Ponadto, stosowane przez Administratora systemy oraz procesy są regularnie monitorowane w celu wykrycia ewentualnych zagrożeń. Pozyskane przez Administratora dane osobowe przechowywane są w systemach komputerowych, do których dostęp jest ściśle ograniczony.

Przechowywanie danych osobowych

Okres przechowywania danych osobowych Użytkowników uzależniony jest od celów przetwarzania przez Administratora danych. Administrator przechowuje dane osobowe przez taki okres, jaki jest konieczny do osiągnięcia określonych celów, tj.:

  • przez okres prowadzenia działalności gospodarczej przez Administratora.

W każdym z powyższych przypadków, po upływie niezbędnego okresu przetwarzania, dane mogą być przetwarzane tylko w celu dochodzenia roszczeń na tle łączących strony relacji do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia tych roszczeń na drodze prawnej.

§4 Postanowienia końcowe

Administrator jest uprawniony do wprowadzenia zmian w postanowieniach Regulaminu w każdym czasie i zależnie od własnej decyzji. W szczególności, może dokonać zmiany postanowień niniejszego Regulaminu w przypadku:

  • konieczności dostosowania Regulaminu do przepisów bezwzględnie obowiązujących lub do zmian przepisów prawa mających wpływ na treść Regulaminu;
  • konieczności dostosowania Regulaminu do zaleceń, interpretacji, orzeczeń, postanowień lub decyzji organu władzy publicznej lub orzeczeń sądowych, mających wpływ na treść Regulaminu;
  • rozbudowy lub zmiany funkcjonalności Ybook.pl.